Pedagog szkolny
Pani Anna Ostrowska
- Poniedziałek- 8:15 - 12:00
- Wtorek- 7:00 - 12:00
- Środa - 12:00 - 16:00
- Czwartek- 8:00 - 12:00
- Piątek- 8:00 - 10:30
Pedagog specjalny
Pani Aneta Pesta
Godziny pracy pedagoga specjalnego:
- Poniedziałek- 10:00 - 12:15
- Wtorek- 9:00 - 12:00
- Środa - 9:00 - 11:00
- Czwartek- 12:00 - 12:45
- Piątek- 9:00 - 12:00
Kontakt z pedagogiem jest możliwy poprzez dziennik elektroniczny lub telefon (będę dzwonić do Państwa z numeru zastrzeżonego). Osoby, które nie mają możliwości skorzystania z konsultacji online lub z innych powodów potrzebują skorzystać z osobistego kontaktu z pedagogiem proszę o wcześniejszą wiadomość poprzez dziennik elektroniczny, w celu ustalenia daty i godziny spotkania.
Wejście do szkoły jest możliwe od strony przedszkola.
Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia.
„Twoje dzieci staną się tym, kim ty jesteś, a więc bądź tym, kim chcesz, by one były”
(Dawid Bly)
Pedagog szkolny to osoba, która ma na celu uzupełnianie, pogłębianie i rozszerzanie działalności dydaktyczno- wychowawczej prowadzonej w szkole.
Pedagog szkolny współpracuje z nauczycielami, dyrekcją, rodzicami, instytucjami służącymi pomocą dziecku i rodzinie (Poradnie Psychologiczno – pedagogiczne, Policja, Ośrodki Pomocy Społecznej, Sądy Rodzinne, Placówki Opiekuńczo – Wychowawcze).
Głównym partnerem w pracy pedagoga jest UCZEŃ!
Do zadań pedagoga w szkole należy w szczególności:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Czego najczęściej oczekuje uczeń w kontaktach z pedagogiem?
Najczęściej poruszane problemy to:
- trudności w nauce
- brak akceptacji przez grupę rówieśniczą
- kłopoty osobiste i rodzinne
- niska samoocena
- potrzeba rozwijania indywidualnych zdolności
- okres dojrzewania
Pedagog prowadzi dla uczniów terapię pedagogiczną indywidualną i w grupach.
Uczniu, zwróć się do pedagoga gdy: • czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny
Przyjdź także z każdą sprawa, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić. PRZYJDŹ. POSTARAM SIĘ POMÓC. |
Rodzicu zwróć się do pedagoga, gdy: • niepokoi Cię zachowanie dziecka ZAPRASZAM. POSTARAM SIĘ POMÓC. |