Tutaj powinien być opis

Ogólnopolski Turniej Wiedzy Pożarniczej

            Początek marca to czas kiedy już po raz kolejny uczniowie naszej szkoły biorą udział w  Ogólnopolskim Turnieju Wiedzy Pożarniczej pt. "Młodzież Zapobiega Pożarom". Etap gminny cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem dzieci i młodzieży. Głównym celem konkursu jest promocja przepisów pożarowych, ale także historii, tradycji czy sprzętu straży pożarnej.

           Uczestnicy startowali w 3 kategoriach wiekowych obejmujących: szkołę podstawową, gimnazjum oraz szkołę ponadgimnazjalną. W pierwszej części konkursu uczestnicy pisali test zaznaczając odpowiednią odpowiedź. Tematyką było szeroko pojęte ratownictwo i pożarnictwo. Można było zatem spodziewać się zarówno pytań z historii pożarnictwa, struktur PSP i OSP, przepisów i zasad przeciwpożarowych po przepisy budowlane i wiele innych. Uczestnicy z największą liczbą punktów po części pisemnej w części ustnej odpowiadali na przygotowane pytania. Nasi uczniowie w tym roku zajęli odpowiednio: Mateusz Brudzyński I miejsce w kategorii klasy VII oraz gimnazjum, Julita Rutkowska zajęła II miejsce w tej samej kategorii wiekowej oraz Karolina Grabowska – III miejsce w kategorii szkoły podstawowej.  W kategorii ponadgimnazjalnej I miejsce zajęła Aleksandra Białaszek – nasza absolwentka. Zwycięscy na każdym z etapów otrzymali nagrody rzeczowe a wszyscy uczestnicy pamiątkowe dyplomy.

           Na przestrzeni ostatnich lat uczestnicy prezentują bardzo duży poziom wiedzy. Jest to konkurs zupełnie inny niż wszystkie. Potrzebne wiadomości młodzież zdobywa na własną rękę analizując pytania z lat ubiegłych, oraz często czytając pożarniczą literaturę. Przygotowanie zajmuje sporo czasu jednak daje bardzo dużo satysfakcji. Zdecydowana większość uczestników w przyszłości zostaje strażakami zarówno PSP jak i OSP. Bardzo dużą rolę odgrywają osoby przygotowujące uczestników tj. opiekunowie lub nauczyciele, którzy oprócz tego, że zgłaszają swoich podopiecznych powinni pomóc „złapać bakcyla” pożarnictwa i sprawić aby nauka była czystą przyjemnością nie zaś jak w szkole obowiązkiem.