Tutaj powinien być opis

Tydzień Matematyki cz. 2

18 marca Światowy Dzień Mózgu -7 uczniów z naszej szkoły przygotowało prezentację multimedialną pt „Zdrowe sposoby walki ze stresem” na ogólnopolski konkurs informatyczny. Wyróżnienie w tym konkursie zdobył Patryk Różański klasa VIIB.

Na terenie szkoły królowała „Zdrowa matematyka” Uczniowie klas VII wcielili się w rolę sprawdzających wiedzę matematyczną. Uczniowie podczas przerw odpowiadali na pytania a za poprawne odpowiedzi otrzymywali jabłko. Chętnych do zdobycia jabłka nie brakowało, uczniowie mogli kilkukrotnie próbować co zresztą czynili.

19 marca to w naszej szkole Dzień Gier Matematycznych. Na szkolnej świetlicy uczniowie w grupach rywalizowali sprawdzając swoją sprawność rachunkową, spostrzegawczość,  ale również strategię. Najaktywniejszymi byli uczniowie z klas V i VI.

20 marca trzech uczniów naszej szkoły (Julita Rutkowska, Dawid Rybicki oraz Mariusz Świtkiewicz) wzięli udział w II etapie  Konkursu Matematycznego w Płocku. (startowało z naszej szkoły siedmiu uczniów – trzech się zakwalifikowało do II etapu).

Podczas lekcji matematyki uczniowie tworzyli plakaty „Sławni matematycy i ich osiągnięcia”.

21 marca – Pierwszy Dzień Wiosny a jednocześnie zakończenie Tygodnia Matematyki rozpoczęty został konkursem Kangur Matematyczny,  do którego przystąpiło łącznie 20 uczniów w czterech kategoriach wiekowych.

Uczniowie klasy IVa przygotowali dla społeczności szkolnej przedstawienie pt „Kłótnia liczb”. Następnie zostały wręczone dyplomy dla najlepszych matematycznie klas.

Wyniki Turnieju Klas:

IV – VI

VII – IIIg

  1. Klasa V
  2. Klasa VI
  3. Klasa IVa

1 Klasa III gimnazjum

2. Klasa VIIa

3. Klasa VIIb

Obserwując aktywność uczniów podczas wszystkich Dni Matematyki uczniowie zostali nagrodzeni oceną bardzo dobrą wagi 2 z matematyki – udział w projekcie oraz wagi 1 za aktywność.

Wszyscy uczniowie na każdym kroku spotykają się z matematyką, liczą podczas lekcji i nie tylko. Rozwiązują problemy z różnych dziedzin życia stosując wiedzę zdobytą podczas zajęć. W nagrodę na zakończenie każdy uczeń miał możliwość wylosowania drobnej nagrody (kubki, koszulki, długopisy, latarki, książki, smycze, breloczki czy maseczki do udzielania pierwszej pomocy).

Tydzień matematyki miał pokazać uczniom, że nauka może być zabawą, a matematyka nie jest ani trudna, ani nudna.