W roku szkolnym 2020/2021 klasa IV i V razem z wychowawczyniami, p. Moniką Topczewską i p. Martą Piechowską realizują w ramach innowacji pedagogicznej, międzynarodowy projekt edukacyjny EMOCJA.
Regulamin
międzynarodowego projektu edukacyjnego Emocja
wspierającego rozwój emocjonalny i społeczny dzieci i młodzieży.
Projekt skierowany jest do uczniów przedszkoli, szkół podstawowych, swietlic, szkół ponadpostawowych, szkół polonijnych oraz osrodków szkolno-wychowawczych z terenu całego kraju oraz zagranicznych szkół polonijnych.
AUTORZY PROJEKTU: Marzena Dziadkowiec, Krystyna Grzegrzółka
Integrative Saturday School in Bristol
Projekt jest programem elastycznym, otwartym, przeznaczonym dla nauczycieli, którzy są kreatywni, twórczy, potrafią dostosowywać tresci do indywidualnych potrzeb i możliwosci dziecka, nie boją się wprowadzać do zajęć własne pomysły.
CZAS TRWANIA PROJEKTU: od 1 wrzesnia 2020 roku do 13 czerwca 2021 roku
CELE OGÓLNE PROJEKTU:
- Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwosci.
- Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczus innych osób. Integracja zespołu klasowego.
- Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oswiatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doswiadczen na stronie projektu.
- Wychowanie do wartosci takich jak empatia, wyrozumiałoss, szacunek i wrażliwoss.
- Tworzenie sytuacji budujących wrażliwoss dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartosci i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi zródłem istotnych wartosci.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
- Kształtowanie postawy empatii wsród dzieci i młodzieży. Dostrzeganie podobienstw i różnic między ludzmi
- Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.
- Nauka szacuku wobec osób różniących się od nas między innymi wyglądem, zachowaniem, jak również cechami nie widocznymi na pierwszy rzut oka np. choroby serca, autyzm, cukrzyca.
- Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
- Nauczanie, że wszyscy jestesmy pełnowartosciowymi ludzmi, pomimo różnic, które posiadamy. Eliminowanie zachowan agresywnych wobec siebie.
- Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądz ewentualnej migracji.
Projekt składa się z pięciu MODUŁÓW:
I MODUŁ- od 2.09.2020r.- do 11.10.2020r – „KREATYWNOŚĆ”
DZIEN KROPKI przy współpracy z MiguMig Jowity Łechtanskiej
II MODUŁ- od 02.11.2020r.- do 20.12.2020r. – „WYOBRAZNIA”, przy współpracy ze Szkoleniami z Wyobraznią
III MODUŁ- od 11.01.2021r. – do 14.02.2021r.- „MOC SŁÓW”, przy współpracy z Terapeutycznym ABC
IV MODUŁ- od 01.03.2021r. – do 19.04.2021r. – „EMPATIA” DZIEN KOLOROWEJ SKARPETY
V MODUŁ- od 10.05.2021r. – do 13.06.2021r.- „OSWAJANIE STRACHU”, przy współpracy z Bookarnik.pl